Review SPF’s!

Overal en altijd is het belangrijk om je huid te beschermen tegen UV-straling afkomstig van de zon. Zeker hier in de caribbean is de zon extra sterk met extra sterkte UV-straling. Elke dag smeer ik mijn gezicht meerdere malen in met Garnier Skin Renew Anti Sun Damage (zie hier een review) en als ik de zee in moet, dan smeer ik ook altijd mijn borst en schouders goed in, omdat de plaatsen zijn die het meest kwetsbaar en gevoelig zijn.

In mijn jaren hier op Bonaire heb ik al vele verschillende producten getest met elke verschillende kwaliteiten. Hieronder een review van 5 verschillende producten!

blog 005-Keune Care Line SPF 6-8 voor ‘hair & skin’. Dit is een heerlijk zomers ruikende oliespray, dus echt vettig met een lichte beschermingsfactor. Voor mijn haar is het echt te vet, maar voor mijn huidje vind ik het wel fijn spul. Geeft een mooi glansje en ruikt zo lekker. Je moet er natuurlijk niet uren mee gaan bakken, maar een licht zonnestraaltje kan je er wel mee oppikken. Dit was te koop bij Warehouse en bij More4Less, en op Curacao bij Centrum Supermarket (heb het zelf niet recent gekocht dus weet niet of het daar nog verkrijgbaar is).

– Aruba Aloe SPF 30. Ruikt heerlijk en qua textuur echt een ouderwetse dikke, witte creme. Het is op Aruba gemaakt met lokaal gekweekte aloe. Voldoet prima, smeert goed uit, laat geen witte waas achter en is zelfs wel redelijk waterproof. Zelf vind ik het alleen minder prettig (minder snel) om te gebruiken. Gekocht bij Warehouse, en weet niet of het ergens anders ook te koop is.

– Ambre Solaire SPF 20. Nou hier kan ik kort over zijn, dit vind ik helemaal niks. Het is een witte spray die je dus alsnog moet uitsmeren, ik krijg er allemaal kleine pukkeltjes van en verbrand vervolgens nog steeds. Ook als je ermee het water in gaat, komt er zo’n mooie witte waas tevoorschijn. Prutspul zeggen we dan. Komt uit Nederland en misschien voldoet het daar wel, maar hier dus voor mij absoluut niet.

– Beach Buff SPF 15+. Jaaaa this is my favorite! Fijne transparante spray die niet vet opdroogt, laat wel een mooi glanzend laagje achter maar voelt dus absoluut niet vet aan, je hoeft het niet uit te smeren zelfs niet na royaal sprayen, het is uitstekend waterproof en ruikt heerlijk naar cocos. De SPF is natuurlijk niet zo hoog maar voor mijn dagelijkse uurtje in het water hoog genoeg en ik krijg er zelfs nog een klein tintje van! Deze koop ik bij Botica Korona.

– Banana Boat Sport Performance SPF 50. Dit is echte degelijke hardcore SPF. Dit spul werkt als een dolle. Het is een fijne, transparante, ¬†continious spray (dus je hoeft niet te ‘pompen’) die muurvast op je huid blijft zitten en je blijft beschermen, zelfs als je uren in het water ligt. Onder de douche moet je het er dan ook echt afschrobben (= nadeel). Tevens als je het in de badkamer opspuit voor het aankleden, wat ik zelf altijd doe, dan moet je ook behoorlijk schrobben om het van je tegeltjes af te krijgen ( = groot nadeel). Ook vind ik dat dit soort sprays altijd heel snel opgaan, met mijn gebruik al na ongeveer 1,5 week. Other than that: Topspul. Dit heeft volgens mij bijna elke lokale supermarket / botica wel in het assortiment zitten.

Over het algemeen gezegd: De uit Amerika afkomstige SPF’s werken (qua bescherming en houdbaarheid op de huid) naar mijn mening toch echt stukken beter dan de uit Nederland/ Europa afkomstige varianten. Misschien komt het omdat die zijn aangepast op de minder sterke UV-straling in Europa?

 

  1. Pingback: New in: Beauty! | Love Caribbean Glam

  2. Pingback: New stuff! | Love Caribbean Glam

Geef een reactie

